De GIP-reis begon zeer vroeg op 5 oktober, een woensdagmorgen. Allen stonden we daar nog half slapend te wachten op onze bus. Al vrij vroeg waren we aan het eerste gebouw aangekomen, Cité Radieuze van Le Corbusier in Briey. We mochten er in enkele appartementjes gaan kijken hoe het er langs binnen uitzag. We hebben er gegeten en dan zijn we verder gereden richting Metz. Daar zijn we naar het Centre Pompidou van Metz geweest. Binnen was er een tentoonstelling. De dingen met licht vond ik zeer mooi. Daarna hebben we nog even rondgewandeld in de stad Metz. Uiteindelijk konden we vertrekken naar Nancy waar ons hotel was. Pas na het inchecken konden we gaan eten. ’s Avonds reden we terug naar ons hotel met een leuk trammetje. De volgende dag gingen we eerst naar de Notre-Dame-du-Haut van Le Corbusier. Daar hebben we zowel binnen als buiten goed kunnen rondkijken. Dan zijn we verder gereden naar Weil am Rhein, waar het Vitra museum gelegen is. Op het terrein van Vitra was er van alles te beleven. We kregen er een rondleiding met een gids bij de gebouwen van onder andere Zaha Hadid, Tadao Ando, Frank Gehry enzovoort. In het Vitra museum zelf was er ook veel te zien, het was leuk om de stoelen in het echt te zien, vooral omdat je sommige ervan gebruikt bij BIAA. Daarna konden we naar het hotel gaan en op zoek gaan naar iets om te eten. De laatste dag vertrokken we naar Basel. Daar hebben we te voet rondgewandeld om naar al de gebouwen te gaan kijken. Jammer dat we daar wat weinig tijd hadden om veel foto’s te maken en alles goed te bezichtigen. Al bij al was het een leuke 3-daagse en konden we voldaan terug op de bus naar huis stappen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten