zondag 6 november 2011

Studiereis Dutch Design Week 2011

Vorige week vrijdag, 28 oktober, zijn we op studiereis gegaan. Onze bus zette koers richting Nederland, waar we het Piet Hein Eek museum gingen bezoeken en vandaar gingen we verder naar de beurs: Dutch Design Week 2011. We moesten rondkijken naar dingen die ons aanspreken en eventueel flexibele meubelen.

Piet Hein Eek museum



Dit was iets wat direct mijn aandacht trok, een klok die tegelijkertijd ook een kaars is.
Niet erg praktisch want als je je kaarsen aansteekt, brandt stilaan je klok weg.


Deze lampjes waren dingen die direct opvielen omdat ze zo kleurrijk zijn.


Dit is niet iets naar mijn smaak, maar ik vind het wel speciaal.
Ik kan begrijpen dat sommige mensen dit een mooi keukenmeubel vinden.


Dit is volgens mij een beetje een flexibel meubel. Het is een zetel en een tafel tegelijk.

Ik vond dit een mooie houten tafel. Ook omdat ze zo lang is, vind ik deze extra interessant.

Dutch Design Week 2011:


Deze lamp vond ik zeer leuk, ze bestaat uit 2 delen die elkaar niet raken.
Ze stoten elkaar af door een magnetisch veld.

Dit vond ik  wel  leuk.
Een gordijn waar je ook in kunt gaan zitten, toch ook een beetje een flexibel meubel.
Ook is dit een plaatsbesparende optie.

Geen idee waarom deze mij aanspreekt. Het is niet echt mooi maar
ik vind het grappig gevonden om van een spade een krukje te maken.

Dit is ook een beetje een flexibel meubel.
Het lijken wel blokken waar je zelf je meubel mee in elkaar kan steken.

Op het eerste zicht zou je zeggen dat het tulpen zijn,  maar
als je van dichterbij gaat kijken kan je zien dat ze openklappen tot stoeltjes.

Tentoonstelling naast DDW:


In deze tentoonstelling waren veel meubels die we al ergens eerder hebben ontmoet..
vitra natuurlijk!

Deze lamp van bananendozen vond ik zeer mooi gemaakt.
Ze hadden er meer dan 80 dozen voor nodig gehad.
Alsof dat nog niet genoeg was,  bleek dat deze ook nog verkocht werd voor het goede doel.

Op het eerste zicht vond ik dit een lelijke zetel en met zo een groots gedoe errond.
Maar eens je er in zit, vind ik deze zetel heel leuk.
Dankzij die kap wordt  het geluid gedempt, zodat je rustig en stil in je zetel kunt zitten.


basis GIP-project

Hier zie je enkele foto's van het pand dat ik moet gebruiken voor mijn gip en enkele beelden van de omgeving.

Het pand is het gebouw met de groene poort.



Straatbeeld

Straatbeeld langs de andere kant.