woensdag 12 oktober 2011

GIP-reis foto's

Dit is de binnenkant van het Centre Pompidou in Metz.
Het dak vond ik op zich al indrukwekkend en dan met de weerspiegeling erbij vond ik een zeer mooi beeld.
Na een tijdje werd het wel een beetje duizelingwekkend.

Dit is dus het gebouw, Centre Pompidou in Metz, een van de dingen die mij het meest aansprak,
dankzij de balkvormige elementen die er uitstaken. Ik vond het leuk om daar in te staan.
Ook vanuit de lift had je een mooi beeld van het gebouw.
Er waren ook zeer mooie tentoonstellingsruimtes aanwezig.

Dit is de Notre Dame du haut van Le Corbusier.
Persoonlijk had ik veel meer van dit gebouw verwacht,
maar ik denk dat dit vooral ondanks het slechte weer was.
Door de bewolking zag men langs de binnenkant niet de lichtinval die zo spectaculair zou zijn.

Dit vond ik wel een mooi beeld van in de Notre Dame du haut.
Zeker als je er zelf onder stond.

Het Vitra museum vond ik ook zeer mooi om eens gezien te hebben.
Zowel de buiten- als de binnenkant.
Langs buiten vond ik het speciaal hoe de balkvormige volumes op elkaar en in elkaar gepuzzeld waren.
En langs de binnenkant vond ik het fijn om de stoelen te zien die we gebruiken in onze opdracht van BIAA.

Dit gebouw stond ook op het terrein van Vitra, het is van Zaha Hadid.
Het heeft vooral indruk op mij gemaakt omdat verteld werd dat ze tegen de wil van de ingenieurs toch haar zin heeft gedaan. Ook de aflopende vloer vond ik speciaal.
Enkel de trap was wat beangstigend om op te lopen.

Dit gebouw dat ook op het terrein van Vitra stond, is van Tadao Ando.
Het heeft indruk op mij gemaakt omdat hij precies een doolhof maakte van zijn gebouw. De doorgangen waren ook zeer smal en de typische gaatjes in de muren vond ik zeer mooi.

De Vera Oeri bibliotheek vond ik een zeer mooi gebouw op zich.
Langs de binnenkant zag je hoe het licht er werd binnengehaald, daarom heeft het vooral indruk gemaakt op mij.

Dit is de Messeturm in Basel. Natuurlijk kijk je er naar uit om het werk dat je gekregen had om te bespreken eens in het echt te zien, daarom vond ik het ook de moeite waard.
Het was spectaculair omdat het zo hoog was.

Als laatste, het gebouw Novartis. Heel jammer dat we het niet in zijn geheel hebben kunnen bezichtigen want ik denk wel dat dat gebouw de moeite waard was geweest.
Zelfs van op afstand valt het gebouw op in het landschap dankzij zijn kleurrijke elementen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten